Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı, 124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatlanması Hakkındaki Kanun Hükmündeki Kararnamenin 29. maddesinde belirtildiği üzere;
Üniversitenin insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak, uygulama birliği oluşturmak adına, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili önerilerde bulunmak, Üniversite personelinin atama, özlük ve emeklilik işleriyle ilgili işlemleri yapmak, Personele mesleki bilgi ve yeteneğini geliştirebileceği hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve uygulamak, verilecek benzeri görevleri yapmakla yükümlüdür.
Bu hükümlerin yanı sıra kanunlara bağlı olarak Üniversitemizde çalışmakta olan personelin her türlü özlük işlemlerini, mevcut mevzuat çerçevesinde yürütülmesi gereken işlemlerini en iyi şekilde gerçekleştirmek amacıyla, hizmetin niteliğine uygun çalışma koşullarını Üniversitemizin ilgili diğer birimleri ile koordineli olarak sağlamak, başarıyı ve yaratıcılığı teşvik edecek doğru, kalıcı sistemler geliştirmektir.
Personel Daire Başkanlığı dört Şube Müdürlüğü ile hizmet vermektedir. Akademik Şube Müdürlüğünde akademik personele ait tüm iş ve işlemler yürütülmektedir, İdari Şube Müdürlüğünde idari personele ait tüm iş ve işlemler yürütülmektedir. Sözleşmeli ve İşçi Personel Şube Müdürlüğünde sözleşmeli ve işçi personelimize ait iş ve işlemler, Eğitim Şube Müdürlüğünde hizmet içi eğitimlere ilişkin iş ve işlemler yürütülmektedir. Ayrıca Üniversitemiz personelinin disiplin ve soruşturma işlemleri de Başkanlığımızca yürütülmektedir.
Abdulkadir UMUTLU
Personel Daire Başkanı