Yetki, Görev Ve Sorumluluklar

İDARİ PERSONEL ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

DİSİPLİN VE SORUŞTURMA BİRİMİ

  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi  idari personelin sicil kayıtlarının tutulması, yıllık sicil raporu işlemlerinin takibi ve kontrolü. Bilgisayar kayıtlarına işlenmesi.
  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi  idari personelin disiplin kayıtlarının tutulması.
  • Disiplin cezası alan personelin bilgilerinin Devlet Personel Başkanlığı sitesinde internet ortamına girilmesi.
  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi  idari personel ile ilgili soruşturma işlemleri, dosyaların hazırlanması, yazışmaların yapılması.
  • 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu uyarınca 53. madde kapsamında Öğretim Elemanları hakkında açılan disiplin soruşturmalarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
  • 2547 sayılı Kanun’un 53. maddesi gereğince, Öğretim Elemanları hakkında açılan ceza soruşturmaları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

EĞİTİM BİRİMİ

  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi  idari personel ile 4/d işçi personele ait giyim yardımı listelerinin hazırlanması işlemlerinin yapılması.
  • Üniversitemiz personelinin personelin sendikalara üyelik ve istifa işlemlerinin yapılması, takip ve kontrolü.
  • Üniversitemizde yetkili sendikaların belirlenmesi işlemlerinin yapılması.
  • Kurum İdari Kurulu işlemlerinin yapılması ve Kurum İdari Kurulu raporlarının hazırlanması ve imzalattırılması.
  • Üniversitemiz birimlerinin Sosyal Güvenlik Kurumu sistemine kayıt işlemlerinin yapılması, işyeri no ve şifrelerin alınması.
  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi idari personelin hizmet içi eğitimlerinin planlanması ve yapılması.
  • Yıllık Eğitim Planı hazırlanması.
  • Üniversite Eğitim Kurulunun  Toplanması.
  • Hizmet içi eğitimlerin Gerçekleştirilmesi.
  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi idari personelin görevde yükselme ve unvan değişikliği işlemlerinin planlanması ve yapılması.

İDARİ PERSONEL BİRİMİ

  • Üniversitemizde  657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi  idari personelin ;
  • İdari personele ait işlemin sorumlu personel tarafından yapılmasını sağlamak. Sorumlu personel tarafından yapılan idari personele ait işlemin, uygunluğunu ve doğruluğunu kontrol etmek, varsa eksiklik ve yanlışlıkların düzeltilmesi için sorumlu personele iade etmek, uygun ve doğru yapılan işlemlerin onay işlemleri için şube müdürüne gönderilmesini sağlamak.
  • DPB ve MALİYE sistemlerine rapor girişlerinin yapılması.
  • Personelin derece, kademe ve kıdem aylık listelerinin hazırlanarak ilgili birimlere gönderilmesi.
  • Aylık ve üç aylık dönemlerde  kadrolar ile ilgili tabloları hazırlayarak ilgili bakanlığa göndermek.
  • SHÇEK ve Özürlü kontenjanından personel alımı ile ilgili  kadro işlemlerinin hazırlanması.
  • Tahsis –Tenkis İşlemleri.
  • İptal –İhdas İşlemleri.
  • Yan ödeme tablolarının hazırlanması, onaylanarak Sayıştay’ a gönderilmesi.
  • Yıllık personel alım programının hazırlanması.
  • Yukarıda sayılan işlemler ile ilgili iç ve dış yazışmaların hazırlanmasını sağlamak.
  • Yapılan işlemler neticesinde çıkan evrakların kayıt, dosyalama ve arşiv işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • Daire Başkanlığımızın Taşınır kayıt işlemleri,  kırtasiye ve diğer ihtiyaçların belirlenmesi.
  • Daire Başkanlığı yıllık faaliyet raporlarının hazırlanması.
  • Açıktan ya da naklen atama talep ve başvurularının alınması, işlemlerinin yapılması , kontenjan takibi.
  • Emeklilik işlemleri ile yazışmalarının yapılması.
  • Hizmet birleştirme işlemlerinin yapılması
  • Asalet tasdiki işlemlerinin yapılması.
  • Pasaport belgesi, hizmet belgesi, çalışma belgesi ve kimlik belgesi ile ilgili makama yazılarının hazırlanması.
  • Derece ve terfi işlemleri ile maaş işlemlerinin yapılması.
  • Yurt içi, Yurt dışı, Kurum içi, Kurum dışı görevlendirme işlemleri
  • Görev yeri değişiklik işlemleri
  • Naklen başka kuruma atanan personelin atama işlemleri.
  • Vekaleten görevlendirme işlemleri.
  • Ücretsiz izin ve Askerlik işlemleri.
  • Üniversitemizde staj yapacak Lise ve Üniversite öğrencilerinin, staj kontenjanlarının belirlenmesi, staja başlama ve bitiş işlemlerinin yapılması.
  • Sonu 0 ve 5 ile biten yıllarda düzenli olarak, ayrıca ek beyan gerektiren durumlarda personele ait mal bildirim beyannamelerinin doldurulmasının sağlanması, beyannamelerin dosyalanması.
  • İdari personele ait hastalık izinlerinin kontrol ve takibi, hastalık izinlerine ait rapor kesinti listelerinin hazırlanması ve tahakkuk birimine gönderilmesi.
  • Kadro, Unvan ve birim değişikliklerinin, atama ve onay işlemleri.
  • 8 yıllık sicil işlemlerinin takibi ve  1 kademe verilme işlemi

SÖZLEŞMELİ VE İŞÇİ PERSONEL ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

  • Üniversitemizde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi  4/B  sözleşmeli personel ile sürekli işçilerin işe giriş - işten ayrılış işlemlerinin ve SGK girişlerinin yapılması.
  • Sözleşmeli personel ile sürekli işçilerin yıllık sözleşmelerinin hazırlanması ve imzalattırılması.
  • Sözleşmeli personel ile sürekli işçilerin yıllık sözleşme ücretlerinin belirlenmesi işlemlerinin hazırlanması takibi ve kontrolü
  • Sözleşmeli personel ve sürekli işçilerin alımı ile ilgili işlemlerin yapılması , takibi ve kontrolü.
  • Sözleşmeli personel ve sürekli işçilerin hastalık izinlerinin takibi, rapor kesinti listelerinin düzenlenmesi.
  • Yukarıda sayılan işlemler ile ilgili iç ve dış yazışmaların hazırlanması.
  • Yapılan işlemler neticesinde çıkan evrakların kayıt, dosyalama ve arşiv işlemlerinin yapılması.

AKADEMİK PERSONEL ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

  • Akademik personelin atama işlemleri.
  • 35. maddeyle gelenler ve gidenler.
  • Akademik Personelin Derece Değişikliği (Ocak ayında).
  • YÖK’e gönderilecek dağılım cetvellerinin hazırlanması (Ocak ayında)
  • Sicil dosyası teslim alınması.
  • Ayrılışa ilişkin yazıların takibi ve süreç yönetimi.
  • Yabancı uyruklu akademik personele ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
  • Muvafakat isteğine ilişkin yazılar (Gelen personel).
  • Atanan ve ayrılanları YÖK, Başbakanlık ve Maliye Bakanlığı’na bildirme işlemleri.
  • Giyim Yardımı.
  • Sağlık Bakanlığına Uzmanlık dosyalarının gönderilmesi ve uzmanlıkların değerlendirilmesi.
  • YÖK’ e tez izleme merkezine uzmanlık öğrencilerin tezlerinin gönderilmesi.
  • Yıllık izinler, doğum izinleri ile ilgili iş ve işlemler.
  • İlan başvuruları.
  • Derece Terfileri (Her ayın 20 si ile 30’u arasında).
  • Görev süresi uzatımları ile ilgili tüm iş ve işlemler.
  • Hizmet belgesi çıkarmak.
  • Muvafakat isteğine ilişkin yazılar (Giden Personel).
  • HİTAP ve SGK giriş işlemleri
  • Askerlikler (Celp Dönemlerine ilişkin personelin askerliklerinin takip işlemleri).
  • (ÖYP), Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı.
  • e bütçe (Nisan, Temmuz, Ekim, Ocak Aylarının 1-20’si arasında),
  • e personel (Mart, Haziran,  Eylül, Aralık Aylarının sonu),
  • Emeklilik işlemleri,
  • Doçentlik Yazışmaları,
  • İlan başvuruları,
  • Mal bildirim beyannameleri,
  • 38 ve 40/b maddeleri uyarınca görevlendirmeler,
  • KPDS, ÜDS, ALES, TUS ve YDUS sınavlarını kazananların başvurularını kabul etmek,
  • Profesör Doçentlik dosyalarının jürilere gönderilme işlemleri,
  • Rotasyonla gelen ve giden personele ilişkin iş ve işlemler.
  • Akademik personelin Yurtiçi Yurtdışı görevlendirme yazıları,
  • Yabancı uyruklu sözleşmeli personelin yazışmaları.
  • İdari görevlere atanmaya ilişkin yazılar,
  • Akademik Personelin Dolu ve Boş Değişikliğine ilişkin işlemleri (Her yılın Mayıs ayına kadar),
  • Aylık kadroların hazırlanması.
  • Kadro hareketlerinin takibini yapmak.