Yabancı Uyruklu Sözleşmeli Öğretim Elemanları İçin Gerekli Belgeler

Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanı İstihdamıyla İlgili Usul ve Esaslar

Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanlarından İstenilen Belgeler:

Kişinin Kendisinin Hazırlaması Gereken Belgeler;

  1. Dilekçe ( Dilekçeyi indirmek için tıklayınız)
  2. Özgeçmiş
  3. Akademik kariyerini gösterir belge ve belgenin tercümesi 
  4. Diploma örnekleri ve tercümesi,varsa eğer denklik belgesi
  5. Yabancı Dil Belgesi(KPDS, ÜDS, YDS veya Eş Değerliliği=60 Puan“Dr.Öğ.Üyesi için”)
  6. Yabancı dil eğitimi verecekler için uluslararası genel kabul gören sertifika(DELTA,CELTA veya TESOL)
  7. Pasaport  cüzdan sureti ve tercümesi
  8. Fotoğraf  (4 adet)
  9. Telefon ve iletişim adres bilgileri

İlgili Birim Tarafından Hazırlanacak Belgeler;

  1. Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararı  (2547 sayılı Kanunun 34.maddesi ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 16.maddesi gereğince Yabancı Uyruklu Sözleşmeli öğretim eleman olarak)
  2. Gerekçe (Öğretim elemanının ihtiyacına ilişkin Birim tarafından hazırlanacak)
  3. Bilgi Formu Birim Kadro Sayıları Tablosu (matbu)-Birim hazırlıyor. (Formu indirmek için tıklayınız)
  4. Açık Kimlik belgesi (matbu)- Birim hazırlıyor. (Formu indirmek için tıklayınız)
  5. Vize Talep Formu (matbu)- Birim hazırlıyor. (Formu indirmek için tıklayınız)
  6. Birim tarafından Akademik Yükseltme ve Atama Başvuru İnceleme Komisyon Raporu hazırlanacak (Prof,Doç,Dr.Öğretim Üyesi için)
  7. Öğretim üyeleri için İlan dışındaki şartlar aynen uygulanmaktadır.
  8. Genelge ve Yabancı Uyruklu Bİlgi Derleme ve Kimlik Formu. (Formu indirmek için tıklayınız)
  9. Sigortaya giriş işlemlerini kişi göreve başlamadan  ilgili birim tarafından sigortaya bildirilecektir.
  10. Bilgi derleme ve kimlik formu (Zorunludur) (Güncelleme:05/06/2024). (Formu indirmek için tıklayınız)
  11. Doktora Sonrası Araştırmacı İstihdamı Başvuru Formu. (Formu indirmek için tıklayınız)

Personel Daire Başkanlığınca Yapılacak İşlemler;

  1. Üniversite inceleme ve değerlendirme komisyonunca dosyaların incelemesi ve değerlendirilmesi  (Komisyon tarafından atanması uygun ise Hizmet Gerekçesi hazırlanması).
  2. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Akademik Yükseltme ve Atama Başvuru İnceleme Komisyon Raporu  (öğretim üyeleri için).
  3. Yabancı dil sınavı yapılacak. (Kendi Anadili Dışında) (Dr.Öğretim Üyesi  için).
  4. Dosyalar tespit edilen jürilere Rektörlükçe gönderilecek. (Profesör ve Doçentler için).
  5. Fakülte  tarafından Dosyalar tespit edilen üç jüriye gönderilecek (Dr.Öğretim Üyesi için).
  6. Yabancı Öğretim elamanı Komisyonun hazırladığı Hizmet gerekçesi daha sonra ve jüri raporları ile Üniversite Yönetim Kurulu Kararına sunulacak.
  7. Karar sonucu YÖK’e yazılacak.
  8. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı giriş işlemleri için, Personel Daire Başkanlığı tarafından YÖKSİS' e kayıtlı ön izin Numarası,  lgili birime bildirilecektir.